RALI GYŐZELEM KONTRA REZSICSÖKKENTÉS – Hende és a kerékvágás

„Vasárnap (11. 11.) délután hat óra körül Hegyfalun láttam, keresztülszáguldani Hende Csaba miniszteri autóját. Villogóval ment és vagy százzal a faluban. Jó lenne tudni, hogy mi volt neki ennyire sürgős. Hova sietett, miért kellett neki 100-zal repeszteni és miért kellett a villogó?”

A hír alig egy esztendeje jelent meg a nyugat.hu címoldalán. Fontos hír volt, abból a faluból, ahol a 40-es tábla egyértelművé teszi a földi halandók számára a megengedett legnagyobb sebességet. Nem így Orbán honvédelmi miniszterének, Hende Csabának. Mert ő más! Mindenkinél és mindennél fontosabb, így érthetően mindig siet

Tehát naponta száguldhat a megengedett sebességnél jóval gyorsabban, hogy halaszthatatlan teendőit ellássa, szerte az országban. Mert a honvédelem ügye, ugye, ma halaszthatatlan feladatok sokaságát jelenti! (Nyilván, hiszen, amióta 1956-ban elhangzott: „csapataink harcban állnak”, még egyetlen honvédelmi miniszternek sem jutott az eszébe, hogy bejelentse, megtörtént a békekötés!)

Hende Csaba gépjárműve a minap is száguldott. (A szépséges Ipoly mentén, a Cserhát lankáin…) Vagy, ahogy a hivatalos híradások közvetítették: „a megengedett sebességgel haladt”. Nyilván. Aztán a gépjármű nagy erővel egy másik gépkocsiba ütközött. És totálkárosra törött.

És azóta tart az ujjongás, a hallelúja, hiszen, bár a minisztert mentőhelikopterrel szállították kórházba, úgy tűnik, jól van, otthonában lábadozhat.

A gépjárműben utazók is könnyebb sérülésekkel vészelték át az ütközést, a megkülönböztető jelzését is használó Audi jól teljesített, bár kilehelte a lelkét… Vége az izgalmaknak, lehet örvendezni!

hende2_mtikomka

Csak azt az átkozott közvéleményt ne érdekelné, ki volt az a jelentéktelen autós, aki rosszkor és rossz helyen téve a dolgát, volt szíves leamortizálni a miniszteri rohamkocsit. Akinek a gépjárműve szintén használhatatlanná vált és jelentéktelen utasa a mai napig súlyos állapotban fekszik egy jelentéktelen kórház traumatológiáján.

hende1_mtikomkap

„Az MTI helyi forrásból úgy tudja, hogy a karambol egy szerpentines szakaszon történt, amelyet egy szécsényi raliversenyző-páros engedély nélkül le akart zárni. Szemtanúk beszámolója szerint a honvédségi autó megkülönböztető jelzést használva kerülte ki az illegális lezárást jelző embert, majd nem sokkal később karambolozott a ralisokkal. A minisztert szállító gépjármű a közlekedési szabályoknak megfelelően, a megengedett sebességhatárt betartva közlekedett, amikor egy kanyarban a sávjukba áttérő autóval ütköztek frontálisan. A 24 éves raliversenyzőt az M1 Híradója szerint eddig több mint hússzor büntették meg gyorshajtásért, jelenleg hat eljárás folyik ellene hasonló ügyekben.”

2_o_hende_baleset

A „jelentéktelen” helyi személy, Vincze Márton, akit a közvélemény, a buzgó média hatására mára már nyilván „elkövetőként” emleget, az autósport szövetség adatai szerint „a nyilvántartásában sem szerepel”. Szerintük: Erre a névre versenyzői licenc nem található. Kinyilvánították! Az autósport szövetség tehát kívülálló…naná! Sietve!

Fel sem merülhet az a tény, hogy Vincze Márton, egy számára fontos verseny előtt, mely ezen a hétvégén zajlott volna, és a mely rendkívül népszerű sportágat képvisel, az elméleti felkészülésen túl, némi gyakorlati részt is be kellett, hogy iktasson! Készülnie, gyakorolnia kellene; kellett volna! Csak az erre vonatkozó jogszabályok, finoman fogalmazva erre nem igazán adnak lehetőséget…  Karambolozott, ráadásul a miniszter kocsijával! A hét végén nem teljesítheti feladatát, célját nem érheti el, így valószínűleg mindaz, amiért mostanáig versenyzett, elveszett. Vincze Márton e hét végéig vezetett az idei Rali-Túra Bajnokságon…

Rali1

Nem az a kérdés, hogy ki hibázott! Ezt majd vizsgálatok sora fogja elemezni. Bár említik, hogy a miniszteri jármű vezetője is hibázott, hiszen nem vette figyelembe az adott útszakasz védelmében a helyszín közelében tartózkodó és karjelzéssel a helyzetre figyelmeztető embert. Megkülönböztető jelzése állítólag indokolatlan volt, mivel Hende éppen egy rezsicsökkentést népszerűsítő eseményre sietett… de tudjuk, kiemelt államérdekre hivatkozva a miniszterek használhatnak kék villogót…

Úgy tűnik, az sem kérdés, miért van az, hogy a közönség számára fontos versenyek előtt szinte kizárólag szabálytalanul lehet felkészülni. Nem kérdés az sem, hogy az illetékes szervek miért nem tudnak a versenyek szereplőiről, sőt a bajnokról sem. Esetleg miért nem segítik azok felkészülését? A versenyeket ezrek látogatják!

f80f8005155292b603276b370d6e9d11_L

Sokkal inkább az foglalkoztat, miért tűnik egyre inkább úgy, hogy lassan semmi más nem lehet fontos, mint a következő esztendő vetélkedése, a hatalom megkaparintása, megőrzése. Eszköz és áldozat nem számít! Mert ennek a balesetnek számtalan áldozata van. Leginkább az a fiatalember, aki a traumatológián fekszik, még mindig súlyos állapotban.

“Az MTI értesülése szerint az ötödik sérültet, az autóbalesetet feltehetően okozó raliautó navigátorát a balassagyarmati Kenessey Albert Kórház traumatológiai osztályán ápolják súlyos sérülésekkel.”

Aztán a sportág, amely újabb bélyeget kapott, s mostantól nyilván, minden raliversenyző, minden motoros és autós résztvevő a mindenkori hatalmasságok ellenségévé válhat.

Már akadt, aki tudni vélte, hogy Vincze Márton, a környék Vinczemarcija jobbikos, tehát Hende potenciális ellenfele!

Amikor jelentős kótyavetyélésről döntenek, a hatalmasok szeretik felemlegetni, hány inkubátor ára fecsérelődött, pazarolódott el, egyetlen, néhai, hibás döntés miatt! A zelmúltnyócévben…

Vajon a két leamortizált autó árán most hány inkubátort avathatott volna Hende Csaba? És vajon hányat, a jövő héten beszerzésre kerülő vadonatúj szolgálati jármű árán?

Utóirat:

Hende Csaba péntek reggel a Facebook-oldalán azt közölte, hogy jobban van és “remélhetőleg néhány nap múlva minden visszatérhet a megszokott kerékvágásba”.

9 thoughts on “RALI GYŐZELEM KONTRA REZSICSÖKKENTÉS – Hende és a kerékvágás”

  1. Még jó, hogy a cikk írójának fejében meg sem fordul a tény, hogya T. versenyista miért nem tartotta be a KRESZ szabályait, miért nem követett el minden tőle telhetőt, hogy elkerülje a balesetet (az utat fizikálisan lezárni, nem csak integetni), miért vette illegálisan birtokba öncélú használatra a közutat, ahelyett, hogy az legálisan, és bejelentve kibérelte volna.

    Elgondolkodtató, hogy ha a T. Versenyista nem cselekedett volna törvényellenesen, akkor most nem lenne 2 totálkáros autó.
    Arról nem is beszélve, hogy az új versenyautó árából mennyi inkubátort lehetne venni.

  2. Az új versenyautót nem én és az állampolgárok fizetjük, ellenben a kormányzati AJJUDIVAL!
    Mellesleg ezen felsőbbrendű lényeknek akik rengeteget tesznek az országért és értünk MINDENT LEHET!!!

  3. Abban az egyben igaza van a cikk írójának, hogy semmi nem indokolta a megkülönböztető jelzés használatát a miniszteri autón. De nem is az okozta a balesetet.

    A versenyautóban keletkezett kárt fizesse a gazdája, az állampolgároknak semmi köze az illető versenyző hobbijához.
    Tisztelettel kérdezem, hogy ha pl. egy erdei gombaszedésből hazatérni kívánó békés állampolgárral csattan a versenyző, akkor mi lenne a véleménye a cikk írójának?
    Amúgy mindenki “Vinczemarcijáról” a környékbelinek nincs túl jó véleménye.
    Senkit nem érdekel, hogy az illető hogyan készül fel a versenyre, oldja meg szabályosan. Vagy ha mindenáron occsón akarja megúszni, zárja le rendesen azt az utat, állítson keresztbe egy-egy autót az elején és a végén. Például.

    Amúgy a cikk teli van tévedésekkel.
    – Semmilyen jogszabály nem tiltja, hogy valaki kibéreljen egy kis forgalmú útszakaszt, autótesztelés céljából. Az tény, hogy nem olcsó játék. De az autóverseny nem olcsó játék. Gondolom az Evo IX-e Micut sem gombokért vették.
    – A honvédelmi miniszter (tetszik vagy nem) védett személynek számít, emiatt a sofőrjének (aki hivatásos rendőr) nem hogy nem ajánlott, nem szabad megállnia holmi integetésre (kivéve nyilvánvaló baleset esetén, segítségnyújtás céljából).
    – A versenyeket (főleg egy RTE futamot) manapság nem hogy ezrek, alig pár száz ember látogatja. Ez baj, de semmi köze az esethez.

  4. Nekem csak az a véleményem erről, hogy nehogy azt az embert sajnáljuk, aki felelőtlenül, önkényesen lezár egy utat, hogy azt kisajátítsa, és magát az aszfalt királyának tartsa pár percig úgy, hogy másokat veszélyeztet. Mi van, ha nem egy miniszteri luxusautó (melynek biztonsága nagyobb mint egy átlagos autóé), hanem mondjuk egy kisgyermekes középkategóriás családi autóval találkozik össze vagy mondjuk egy szemből jövő szintén gyorsan hajtó mentőautóval (aminek szintén nem lenne kötelessége megállni egy, az út szélén álló civil embernek). A ralli nem az országút sportja, legalábbis edzeni nem ott kell.

  5. Teljes tévedésben vannak a kommentelők , hazugok a hírek és téved a posztoló is.

    1 Vincze a környék ismert alakja, mint minden megosztó személyiség, vannak akik szeretik és vannak akik utálják. Egy őrült, én tisztelem a megszállottságáért és ezzel nagyon sokan így vannak, de sokan utálják . Ez utóbbit megértem, mert amikor elviharzik melletted, az nem kellemes. Meg a sok rendpárti idiótának a szabály, az szabály stb.

    2. Hazugság, hogy megengedett sebességen belül és a közlekedési szabályoknak megfelelően ment a miniszteri autó. 70- nel ment, ahogy írják, csakhogy ott 40-es tábla van, ahol nem is lehet gyorsabban menni . Oly annyira nem, hogy Vincze Marci is versenytempóban a korlátozó sebességhatáron belül ment a fékezés előtt.

    De nem ez volt a kormányőr, testőr egyetlen szabályszegése. Az ütközés, és erről megint nem szóltak a hírek, Marci sávjában történt. Marci volt az, akit a hírekben vétkesnek mondtak ki , pedig ő nem szegett egyetlen közlekedési szabályt sem. Ott ugyanis 70-nel nem lehet bevenni azt a kanyart és egyszerűen átsodródott és frontálisan ütközött másik sávban szabályosan közlekedő Vincze Marcival.

    3. Lezárta az utat, ami szabálysértés, pénzbüntetéssel súlytható. Valószínűleg meg is kapja. De aki egy kicsit is ismeri azt az utat, az tudja, hogy nagyon óvatosan kell ott közlekedni, a Cserhát , ( akárcsak az Ipoly) bár jelentéktelennek tűnik vad dolgokra képes. Rendszeresen alámossa a víz az utat és egyszerűen 40-50 cm függőleges esés is keletkezhet az útban. Találkozhatsz csordában járó állatokkal, birke, kecske, őz, vaddisznó szarvas, mind-mind előfordulhat. Ráborulhat a föld a magasabb területekről és szeptembertől májusig találhatsz jeges útszakaszt. Szóval ott nem megállni, amikor valaki integet neked, hogy állj meg, butaságra vall…

    1. PÖKHENDE CSABA.
      Azóta is ontja –140-el– a rémületes marhaságait.

      Talán nem is a legutóbbi sületlenségét a Himnusszal kapcsolatban eresztette el. (véletlenül azt írtam: “eresztette le” –Freud röhög a markába…)
      Azóta álmatlan éjszakáim vannak. Nem tudom, hogy borsódzzék-é a hátam, ha hallom a “nemzeti imádságot”, vagy sem.
      Homo usion, vagy homo iusion?
      Nem véletlenül hadügy az illető: a világot “barátokra” és “ellenségekre” kell osztani. (Oszt ha megsemmisítettük az “ellenséget”, akkor új ellenséget kell keresni.) Hős mintaképe, Viszarjonovics Zsugásvili (bankrabló) is így tett.

  6. Nem szabad megállnia? Mi van akkor, ha egy hatalmas fatörzs dőlt az útra és egyik oldalon a hegy magasodik, másik oldalon a szakadék, mint adott esetben én azonnal ilyesmire gondoltam volna. A kormányzati Audi ilyenkor repülni fog, mert nem állhat meg, vagy mi van? De mi lett volna, ha a kamion áll keresztbe ugyanott?

    Valóban van olyan védett személy, akinél tényleg nem állhat meg az autó, csakhogy abban az esetben nem egy autó megy, hanem több és jelzi a védett személyt szállító járműnek, hogy azonnal forduljon meg.

    Mivel Hende nem konvojban volt, ezért kizárt, hogy megállási tilalma lett volna.

  7. Kedves Katalin, te fordítva ülsz a lovon 🙂
    A megállási tilalom nem azt jelenti a miniszteri autónak, hogy semmilyen esetben nem szabad megállnia, még ha leszakad az út, akkor sem 🙂 Jééézusom…
    Egy út szélén integető alak azért még nem tekinthető természeti csapásnak.

    A pontokba szedett eszmefuttatásod is sántít. Kicsit.
    1. Ha az illető őrülete, megszállottsága mások testi épségét is veszélyezteti (márpedig ebben az esetben ez erősen így van és erre nemcsak a baleset utal), akkor a szabály az hadd legyen szabály. És tartsa be ő is.
    2: “Oly annyira nem, hogy Vincze Marci is versenytempóban a korlátozó sebességhatáron belül ment a fékezés előtt.” Ezt a mondatot nem tudom értelmezni. A 40-es táblánál pl. 38km/h-ás versenytempóban, mi? 😀
    3.”Szóval ott nem megállni, amikor valaki integet neked, hogy állj meg, butaságra vall…” És akkor versenytempóban, versenyautóval száguldozni mire vall?

  8. Kedves Szabó Norbert csak a pontosság kedvéért: 1. Aki Nagylóc felől halad Hollókő felé, annak nincsen sebesség korlátozó tábla elhelyezve, tehát megengedett legnagyobb sebesség 90 km/h. Azt és az előző kanyart bevéve, aki ezt a sebességet tartani tudja annak gratulálok. 2. Akiről beszélünk ő nem tartozik a védett személyek közé. Kérdezem, ha valaki egy balesethez, vagy bármilyen, közlekedési szempontból balesetveszélyes helyhez érkezik nem köteles figyelmeztetni tőle telhető minden lehetséges módon a közeledő járműveket? A médiát, és annak tájékoztatásait pedig ajánlom mindenkinek, hogy ne vegye egy bírósági végzésnek (valójában még ott is vannak tévedések). Sajnos az általános mentalitás ebben az esetben is megmutatkozik, hiszen ítéletet mondanak ki emberek feje fölött olyanok akik nincsenek a tények, és az ismeretek teljes birtokában. Az egyik felet angyalnak a másikat pedig ördögnek szeretnék feltüntetni, de szerencsére azért akadnak objektív emberek is ebben az országban.

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.